H Citroen ξαπόστειλε τα C5 Saloon και Estate για ένα μοδάτο Crossover, το οποίο στοχεύει κατευθείαν το Qashqai. Στό Μαρόκο ανακαλύπτουμε ότι “νιώθει»εξίσου άνετα τόσο στα αλώνια όσο και στα σαλόνια.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Eνας χωρικός περπατά στον δρόμο δίπλα στο φορτωμένο με κλαδιά θάμνου γαϊδουράκι του. Τα φύλλα των κλαδιών θα ταΐσουν τις κατσίκες του σήμερα. Το ξύλο τους θα γίνει καύσιμη ύλη για το βραδινό φαγητό.Ο οδηγός ενός περαστικού Ford Transit καταφέρνει να αποσπάσει την προσοχή του χωρικού από το smartphone. Ασπάζονται ο ένας τον άλλον και ξεκινούν την κουβέντα, κατά τη διάρκεια της οποίας το γαϊδουράκι συνεχίζει να ακολουθεί την πορεία του δρόμου, όπως έκαναν γενεές γαϊδουριών πριν από αυτό και, αναμφίβολα, όπως θα κάνουν και οι μελλοντικές. Πρόκειται για έναν δρόμο εμπορίας αλατιού- ένα από τα αρχαιότερα και πολυτιμότερα αγαθά του Μαρόκου.

Ο θάμνος, αντιθέτως, δεν πρόκειται να κάνει κανέναν πλούσιο, αλλά θα βοηθήσει να βγει μια ακόμη μέρα. Κάποια στιγμή το Transit φεύγει,ο χωρικός βάζει ξανά τα ακουστικά του smartphone στα αυτιά του και με γοργό βηματισμό προσπαθεί να φτάσει το γαϊδουράκι του.Παρακολουθώ αυτό το αβίαστο σμίξιμο αρχαίου και σύγχρονου ενώ δίνω μια χαμένη μάχη με ένα φραγκόσυκο.Τα φραγκόσυκα μεγαλώνουν σε κάκτους, έτσι μπορεί κάποιος απλά να τα κόψει. Εγώ προτίμησα να σταματήσω το CitroënC5 Aircross στην άκρη του δρόμου και να παζαρέψω με τον πλανόδιο πωλητή μέχρι να πληρώσω το ενοίκιο του για την υπόλοιπη χρονιά.

Τα φραγκόσυκα είναι εξαιρετικά, σαν τον καρπό του έρωτα ενός ροδιού και ενός ακτινίδιου, αλλά χωρίς μαχαίρι έχεις πρόβλημα.Το κλειδί της Citroën δεν μπορεί να φανεί χρήσιμο: είναι ογκώδες και αμβλύ.Ψάχνω για μια μυτερή πέτρα, αλλά όλες είναι λείες μετά από αιώνες διάβρωσης.Ψάχνω στο πορτμπαγκάζ του C5. Το αυτοκίνητο δοκιμής έχει ρεζέρβα -η οποία, αν και έξτρα, συστήνεται ανεπιφύλακτα αν πρόκειται να οδηγήσετε εκτός δρόμου-,αλλά το μόνο που θα μπορούσα να κάνω με τη μανιβέλα είναι να συνθλίψω το φραγκόσυκο, όχι να το καθαρίσω. Ετσι, παίρνω την απόφαση να το φυλάξω για αργότερα.Ξεσκονίζομαι για να μη λερώσω το εσωτερικό της Citroën, αράζω στο υπέροχο κάθισμα Advanced Comfort και κλείνω την πόρτα.Είναι ένας άλλος κόσμος εδώ. Έξω, ζεστά, σκονισμένα, αποπνικτικά. Μέσα, φρέσκα, δροσερά, καθαρά. Και μήπως προανέφερα”άνετα»; Μην πάει ο νους σας σε κάτι πολύ τεχνικό παρά το όνο-μα Advanced Comfort: πρόκειται καθαρά για μάρκετινγκ.

Αλλά αναμφισβήτητα τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, σε μια εξίσου άνετη καμπίνα με εξαιρετικά ξεκάθαρη και ευρύχωρη αίσθηση.ROAD TRIPCITROËN C5 AIRCROSSΠίσω είναι εξίσου καλά, με τρεις θέσεις για ενήλικες οι οποίες μετακινούνται και αναδιπλώνονται ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι ότι η ανοιγόμενη οροφή (στάνταρντ σε ορισμένες εκδόσεις) κλέβει ύψος από τους πίσω επιβάτες. Συνεισφέρει στον ευάερο και ευήλιο χαρακτήρα της καμπίνας,αλλά αν την ανοίξω εδώ κινδυνεύω με έγκαυμα στο καραφλό της κεφαλής μου.Η Citroën έχει σχεδιάσει ριζοσπαστικά εσωτερικά για πολλές δεκαετίες και συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρείες όταν μιλάμε για τη μείξη παραδοσιακού και πρωτοποριακού. Και παρόλο που κανείς δεν πρόκειται να νοσταλγήσει το εσωτερικό της Xantia, αυτό του C5 συγκαταλέγεται στα καλύτερά της. Χαρακτηρίζεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων ακόμα και η βασική έκδοση διαθέτει οθόνη υψηλής ευκρίνειας 12,3”- και μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 8”, μαζί με συνδεσιμότητα, ασύρματη φόρτιση και ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης.

Αντίθετα από τo μικρότερo C3 Aircross που ρέπει προς το αλλόκοτο, αν όχι προς το τρελό, στo C5 Aircross έχουν προτιμηθεί οι υποτονικές αποχρώσεις και τα καθαρά, ήρεμα σχήματα: τα airbumps μπορεί και να περάσουν απαρατήρητα. To εσωτερικό είναι υπέροχα απλό, σε αντίθεση με την οπτική υπερβολή των καμπινών συγγενών μοντέλων, όπως τα DS 7 και Peugeot 5008. Και δεν υπάρχουν φρου φρου κι αρώματα που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν κριτήριο αγοράς ενός Citroën. Αντ’ αυτού παίρνετε μερικά φίλτρα αέρα βαρέος τύπου που έβγαλαν τα λεφτά τους στις δύο ημέρες από το Marrakech στο Ouarzazate και πίσω. Είναι ένα από αυτά τα ταξίδια που μπορούν να γίνουν ανιαρά αν τα κάνεις συχνά, είτε με γαϊδουράκι είτε με γαλλικό crossover, αλλά είναι γεμάτα αξιοθέατα, ήχους και μυρωδιές που αποτελούν απόλαυση για τις αισθήσεις του μέσου Ευρωπαίου. Οι περισσότεροι δρόμοι στη διαδρομή των 480 km είναι σε καλή κατάσταση. Κάποιοι στρωτοί με ευθείες, κάποιοι όμορφοι με στροφές, αλλά τα 50 km μεταξύ Tizi-n-Tichka και Amerzganeείναι γεμάτα με οδικά έργα τόσο φιλόδοξα που μάλλον θα συνεχιστούν επ’ άπειρον. Στόχος τους είναι -απ’ όσο μπορέσαμε να καταλάβουμε σε μία πολύγλωσση συζήτηση με άλλους οδηγούς που περίμεναν υπομονετικά στην ουρά- να απομακρυνθούν κάποια από τα βράχια πάνω από τον φιδίσιο δρόμο και να ενισχυθούν οι πλαγιές με τσιμέντο.

50 χρόνια ερημίτης…
Ακόμα κι αν η σημερινή εκδοχή ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου είναι το C5 Aircross, με την άνετη, μονωμένη καμπίνα του, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά πριν 50 χρόνια: στόχος του Citroën Mehari ήταν να φέρει τους επιβάτες όσο το δυνατόν πιο κοντά στο περιβάλλον.Χαμηλό, αργό και ανοικτό στα στοιχεία της φύσης, τοMehari με το πλαστικό αμάξωμα έμεινε στην παραγωγή 20 ολόκληρα χρόνια, αρχής γενομένης από το 1968.Αντικατέστησε το 2CV Sahara και χρησιμοποιούσε τα μηχανικά μέρη του Dyane 6, όπως ακριβώς τα Beach Buggyβασίζονταν στον σκαραβαίο της VW. Σε αντίθεση με τοBeach Buggy, όμως, το Mehari θεωρούνταν ένα σοβαρό εκτός δρόμου όχημα, έχοντας ως πελάτες ανθρώπους της περιπέτειας, Ένοπλες Δυνάμεις, αγρότες, αλλά και σέρφερ.

Πολύ καλή ιδέα. Αλλά αυτό που μπορούμε να δούμε σήμερα είναι ένας μεγάλος εκσκαφέας ψηλά πάνω στην πλαγιά του λόφου που φαίνεται να υποσκάπτει κυριολεκτικά το εαυτό του, θυμίζοντας τον Homer Simpson που κόβει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται. Οι βράχοι κυλούν στον δρόμο, όπου ένας μικρότερος εκσκαφέας τους βγάζει και τους ρίχνει κάτω από την πλαγιά και έξω από το οπτικό μας πεδίο. Ο μεγάλος εκσκαφέας λειτουργεί πιο γρήγορα από τον μικρότερο και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουμε εδώ αρκετή ώρα. Ευτυχώς, το C5 Aircrossείναι -μήπως το προανέφερα;- πολύ άνετο και με το AppleCarPlay σε λειτουργία μπορούμε να απολαύσουμε μερικές μελωδίες από το τηλέφωνο. Kάποια στιγμή η επιθυμία των εργατών για μεσημεριανό διάλειμμα γίνεται τόσο έντονη που καθαρίζουν τον δρόμο όσο ακριβώς χρειάζεται ώστε να περάσουν τα αυτοκίνητα και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στην οροσειρά του Ατλαντα.

Μας είχαν διαβεβαιώσει ότι η ευθεία διαδρομή, από το εντυπωσιακό και φρενιτικό Marrakech στο Ouarzazate, μια μικρή και γεμάτη χρώμα πόλη σε ένα οροπέδιο νότια του Ατλαντα, θα μας έμενε οδηγικά αξέχαστη. Πράγμα το οποίο αληθεύει για κάποια κομμάτια της διαδρομής, αλλά στην πραγματικότητα αυτό που σου μένει είναι το ταξίδι σε έναν διαφορετικό κόσμο, στην Ιστορία και, βέβαια, στο… παζάρεμα πανάκριβων φρούτων. Ακόμα και όταν δεν υπάρχουν οδικά έργα, ο δρόμος είναι γεμάτος λακκούβες, λεωφορεία, γαϊδάρους, μοτοσικλέτες και πεζούς που δεν θα χαρίσουν ούτε σπιθαμή ασφάλτου σε ένα πορτοκαλί Citroën.Το C5 Aircross διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1,6 lt και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην γκάμα υπάρχει και μικρότερου κυβισμού βενζινοκινητήρας (1.2), καθώς και δύο ντίζελ. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και καλά εξοπλισμένες.

Για το συγκεκριμένο ταξίδι το αυτοκίνητό μας πλησιάζει το ιδανικό. Τα περισσότερα τοπικά οχήματα είναι ταξί, ενώ παντού βλέπεις τα ενοικιαζόμεναLand Cruiser των τουριστών. Αλλά στην άνετη καμπίνατου C5 Aircross δεν τους ζηλεύω. Αυτό έχει να κάνει τόσο με τον κλιματισμό, που διατηρεί τον αέρα δροσερό και καθαρό -παρόλο που έξω η θερμοκρασία και η σκόνη αυξάνονται συνεχώς- όσο και με την ανάρτηση, η οποία απορροφά με ευκολία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όταν σου δοθεί η ευκαιρία να χρησιμοποιήσεις τον κινητήρα, θα ανακαλύψεις ότι οι 180 PS και τα 25,5 kgm ροπής δεν βάζουν φωτιά στον δρόμο αλλά είναι υπεραρκετά για την κατηγορία, δεδομένης και της άνεσης που προσφέρουν οι αλλαγές του κιβωτίου.

Το τιμόνι είναι περισσότερο ακριβές και ελαφρύ παρά γρήγορο και άμεσο. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα σε φροντίσει και όχι γι’ αυτό που θα σε εξιτάρει.Ο Ν9 περνάει από μια ντουζίνα μικρές πόλεις με διάφορες καφετέριες και ξενοδοχεία κατά μήκος του δρόμου.”Restaurante, kasbah, riad, piscine, camping, wi-fi», αναγράφονται στις χειροποίητες ταμπέλες τους. Στους πάγκους πωλούνται καθημερινά προϊόντα πρώτης ανάγκης για τους ντόπιους, καθώς και απολιθώματα και φρούτα για τους επισκέπτες. Στις πόλεις πρέπει να προσέχεις τα αδέσποτα σκυλιά και στην ύπαιθρο τις κατσίκες, τα κοτόπουλα και τις αγελάδες, οι οποίες εκφορτώνονται απρόθυμα από μεγάλα φορτηγά. Τα συστήματα Advanced Active Safety Brake και ActiveBlind Spot Monitoring -αμφότερα στον στάνταρντ εξοπλισμό- έχουν λόγο ύπαρξης εδώ, μιας και οι αισθήσεις σου θα χρειαστούν κάθε χείρα ψηφιακής βοηθείας.

Κατηφορίζοντας από τους λόφους πλησιάζουμε στο Ouarzazate με τη δύση του ήλιου.Το μαλακότερο φως και οι μεγαλύτερες σκιές αναδεικνύουν στοιχεία του σχεδιασμού του αυτοκινήτου που ήταν κρυμμένα κάτω από το σκληρό φως της μέρας. Το ανάγλυφο του καπό μοιάζει να μαγνητίζει τις ακτίνες του ήλιου, το σχήμα των LED φώτων θυμίζει τα, χαρακτηριστικά της αραβικής αρχιτεκτονικής, παραδοσιακά γεωμετρικά μοτίβα.Πολλά κτίρια στο Μαρόκο είναι σχετικά αδιάφορα εξωτερικά και εντυπωσιακά στο εσωτερικό, με μαεστρικά φτιαγμένα κεραμικά ένθετα και δραματικό φως από τα μικρά, ψηλά παράθυρα. Το ξενοδοχείο μας είναι καινούριο, αλλά ακολουθεί το στυλτων παραδοσιακών τοπικών σπιτιών. Υπάρχουν χαμηλά κοινόχρηστα τραπέζια, δια-κοσμητικά πλακάκια, πολλά μαξιλάρια και χώροι ανοιχτοί στον ουρανό. Αλλά υπάρχει επίσης δωρεάν Wi-Fi και καλή ροή ζεστού νερού στην ντουζιέρα.

To ταξίδι της επιστροφής μας την επόμενη μέρα κάνει μια παράκαμψη μέσω Telouetκαι μας αποζημιώνει με την καταπληκτική θέα, αρχικά από τις πεδιάδες στα βουνά και στη συνέχεια από τα βουνά κάτω στις πεδιάδες και τα φαράγγια. Επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για 10 λεπτά εκτός δρόμου, ως επί το πλείστον σε εύκολο τερέν, αλλά και με κάποιες δύσκολες ανηφόρες με γλιστερό χώμα και απότομες τυφλές στροφές. Εδώ είναι που τα προαιρετικά Grip Control και HillDescent Control θα φανούν χρήσιμα. Eίναι εύκολο να παίζεις με τις διάφορες ρυθμίσεις (Snow, Sand και Mud), αλλά ξαφνικά ανακαλύπτεις ότι το Sand modeείναι αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι για να μην εκτεθεί.Είναι, επίσης, δελεαστικό να σταματάς συνέχεια για να απολαύσεις τη θέα ή μια κουβεντούλα με τους ντόπιους.Το τοπίο μπορεί να δείχνει εξωγήινο, αλλά στο πέρασμα των αιώνων οι άνθρωποι εξοικειώθηκαν με το περιβάλλον: Αντί να καταριούνται τα οδικά έργα απλά ξεκινούν νωρίτερα και είναι προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις.Δεν γκρινιάζουν για τη ζέστη – απλά στήνουν ένα πρόχειρο αντηλιακό καταφύγιο και χαλαρώνουν. Όποιος βιάζεται σκοντάφτει.Προτιμότερο να γίνονται όλα αργά, με σημασία στη λεπτομέρεια.

Το πλύσιμο ρούχων γίνεται στο ποτάμι. Μια οικογένεια κρατιέται χέρι χέρι ενώ ποδηλατεί. Οι Βέρβεροι τεχνίτες, φορώντας τις μακριές, παραδοσιακές τζεμπέλα πωλούν κοσμήματα. Και είναι και αυτά τα πέτρινα σπίτια βέβαια.Μερικά λαξευμένα στα βράχια, άλλα φτιαγμένα από στοιβαγμένες πέτρες και μια πρόχειρη στέγη από πάνω. Ανέκαθεν έτσι γινόταν. Αν κοιτάξεις προσεκτικότερα, θα ανακαλύψεις μια δορυφορική κεραία εδώ, έναν φούρνο μικροκυμάτων παραπέρα. Η παράδοση μπορεί να σε φτάσει ως ένα σημείο,αλλά η επιλεκτική επιλογή της μοντέρνας τεχνολογίας και η ενσωμάτωσή της θα δημιουργήσει το νέο και αρμονικό.Ελπίζω μόνο να έφτασε επιτέλους ο αποφλοιωτής φραγκόσυκων που παρήγγειλα στο Internet!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Citroen C5 Aircross
Κινητήρας: 1.598 c c , i4, T URBO, 180 PS @ 5.500 r pm, 25,5 kgm @ 1.650 r pm
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
0-100 km/h: 8,2 ”,
Τελική: 215 km/h
Μέση Κατανάλωση: 5,7 lt/100 km
CO2: 131 g/km
Βάρος: 1,430 kg

Πηγή: Car

The post Στο Μαρόκο με το Citroen C5 Aircross appeared first on NewsAuto.gr.

Πηγή: Newsauto.gr