Στις επεκτάσεις και η Αττική Οδός!16.05.2018

  • Οικονομία

Τι κρύβεται πίσω από τα ψιλά γράμματα της συμφωνίας εκπόνησης μελετών και ερευνών της εταιρίας με τον Σπίρτζη για σειρά έργων

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Προχωρούν, σε δύο μέτωπα, οι διαδικασίες για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων ώστε να αναλάβουν οι εταιρίες που τους διαχειρίζονται την κατασκευή και την εκμετάλλευση νέων οδικών έργων.

Ηδη, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη συγκροτήθηκε η επιτροπή η οποία θα αναλάβει τόσο να μελετήσει τα νέα έργα που μπορούν να εκτελεστούν (π.χ. η επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά) όσο και να προτείνει μέτρα ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν επεκταθούν οι συμβάσεις παραχώρησης επτά οδικών αξόνων. Ο κ. Σπίρτζης έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι μέσω των επεκτάσεων θα περιοριστεί και το κόστος των διοδίων. Από την απόφαση προκύπτει ότι στις 12 Ιανουαρίου ο κ. Σπίρτζης υπέγραψε με τη διοίκηση της Αττικής Οδού “Πλαίσιο Συvαντίληψης, ενηµέρωσης και Συνεργασίας» με βάση το οποίο η εταιρία αναλαμβάνει να εκπονήσει το σύνολο των µελετών και των ερευνών για σειρά νέων έργων.

Το πακέτο

Συγκεκριμένα, την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δηµιουργία σταθµού µετεπιβίβασης στον Σιδηροδροµικό Σταθµό Κορωπίου, την επέκταση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόµου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδροµίου µε τη Ραφήνα καθώς και την αναβάθµιση του οδικού άξονα Σταυρού – Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συµπληρωµατικά έργα στον λιµένα Λαυρίου.

Χωρίς να το έχει δηλώσει σαφώς ο υπουργός, η απόφαση για ανάθεση των μελετών στην Αττική Οδό ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Ερχεται, μάλιστα, να “κουμπώσει» με αντίστοιχη πρόταση που είχαν καταθέσει οι εργολάβοι της Αττικής Οδού επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή για κατασκευή των επεκτάσεων χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου, μέσω παράτασης της σύμβασης παραχώρησης. Σημειώνεται ότι στο υπουργείο Υποδομών είχαν υποστηρίξει πρόσφατα ότι από τον σχεδιασμό των τυχόν επεκτάσεων θα εξαιρεθεί η Αττική Οδός.
Ομως στην απόφαση Χρ. Σπίρτζη προβλέπεται ότι η ομάδα εργασίας θα εξετάσει τις επεκτάσεις επτά συμβάσεων παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και η Αττική Οδός.

Πηγή: dimokratianews.gr