Μείωση των θέσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση επιφύλασσε η ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας του αριθμού των εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.Ο συνολικός αριθμός θέσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ανέρχεται σε 68.394 (θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). Πέρυσι ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ήταν 77.415. Τελικά εισήχθησαν 60.070, λόγω και του «κόφτη» της ΕΒΕ που εφαρμόστηκε πρώτη φορά και άφησε χιλιάδες υποψηφίους εκτός ΑΕΙ και πανεπιστημιακά τμήματα με κενές θέσεις. Με αυτό το απαράδεκτο μέτρο να συνεχίζει και φέτος, παρά την απαίτηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών για κατάργησή του, η μείωση των εισακτέων έρχεται σαν ένα ακόμα εμπόδιο στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια πόσο μάλλον για τους υποψηφίους που προσέρχονται σε αυτές τις εξετάσεις μέσα από τεράστιες δυσκολίες, έχοντας πίσω τους δύο χρονιές τηλεκπαίδευσης, κενά και απουσίες λόγω νόσησης κ.ο.κ.Το υπουργείο άλλωστε και με αφορμή την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων θυμίζει πως προτεραιότητα είναι η εφαρμογή της πολιτικής του, γυρίζοντας την πλάτη στις δυσκολίες και τις προσπάθειες των υποψηφίων και των οικογενειών τους.Έτσι, σημειώνει πως για τον ορισμό και την κατανομή του αριθμού των θέσεων στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπόψη «τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών», χωρίς παράλληλα να υπάρχει καμία μέριμνα για τους φοιτητές που θα εισαχθούν και που σπουδάζουν μακριά από τα σπίτια τους σε συνθήκες μάλιστα δυσβάσταχτης ακρίβειας. «Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής», τα αποτελέσματα της οποίας φάνηκαν πέρυσι το καλοκαίρι όταν κατέρρευσε και το επιχείρημα ότι αντιμετωπίζει την εισαγωγή με «λευκή κόλλα» αφού έμειναν εκτός σχολών και υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες. «Τη σύνδεση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους», θυμίζοντας πως η κερδοφορία των επιχειρήσεων διέπει κάθε επιλογή που αφορά την εκπαίδευση.

Πηγή: 902.gr