Ψηφιακό χάσμα στις κυπριακές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και τις μεγάλες εγχώριες και ξένες αλυσίδες

Κατά την περίοδο της πανδημίας, ο αγώνας επιβίωσης του κυπριακού λιανικού εμπορίου είναι διπλός και εξαντλητικός. Από την μια πλευρά υπάρχει η άμεση και πιεστική προσπάθεια του να ανταπεξέλθει στην ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας και τις συσσωρευμένες οικονομικές  υποχρεώσεις. Από την άλλη, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των κυπριακών μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων μετατράπηκε από μακροπρόθεσμη… προοπτική σε επιτακτική ανάγκη.

Εκατοντάδες πολύ μικρές, ατομικές και οικογενειακές επιχειρήσεις, προσπαθούν εναγωνίως τους τελευταίους μήνες, να γίνουν ψηφιακά ανταγωνιστικές, χωρίς όμως να διαθέτουν επαρκή «εργαλεία» και τεχνογνωσία. Αναζητούν «χρυσό» στο Ελντοράντο του e-commerce, αλλά πολλές εξ αυτών πορεύονται χωρίς πυξίδα και κινδυνεύουν να χάσουν κι άλλο πολύτιμο χρόνο και χρήμα χωρίς καμία ολοκληρωμένη στήριξη και καθοδήγηση από το κράτος.

Η πανδημία υπογράμμισε με σκληρό και επώδυνο τρόπο τις ευθύνες σχεδόν όλων των κυβερνήσεων που δημιούργησαν και συντήρησαν στην Κύπρο μια υπερτροφική, γραφειοκρατική δημόσια υπηρεσία, σε ένα κράτος που φάνηκε ανίκανο και απρόθυμο να σχεδιάσει και να επενδύσει, αφενός στην ενίσχυση του βαθμού ψηφιακής ωριμότητας των δικών του δομών και υπηρεσιών, αφετέρου στη ψηφιοποίηση του παραγωγικού και επιχειρηματικού ιστού της Κύπρου.

Διαχρονικά εξέλιπαν περισσότερο ο κεντρικός στρατηγικός σχεδιασμός και κατά δεύτερο λόγο τα κεφάλαια που θα έφερναν την επιχειρηματική κοινότητα της Κύπρου, εγγύτερα στη ψηφιακή εποχή. Οι κατά καιρούς αποσπασματικές δράσεις του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και τα Σχεδία για επιδότηση της ψηφιακής αναβάθμισης των κυπριακών επιχειρήσεων και ψηφιακής κατάρτισης επιχειρηματιών και εργαζομένων ερχόντουσαν πάντα καθυστερημένα και αποσπασματικά να λύσουν προβλήματα, τα οποία δημιουργούσε η πρότερη αδράνεια και έλλειψη προνοητικότητας.

Στο τέλος, ήρθε και η πανδημία και κατέδειξε με «εκκωφαντικό» τρόπο το ψηφιακό χάσμα που χωρίζει τις κυπριακές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις από τις μεγάλες εγχώριες και ξένες αλυσίδες, οι οποίες  έχουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς εδώ και χρόνια, επένδυαν διαρκώς σε καινοτόμες ψηφιακές τεχνολογίες. Έτσι, οι λίγοι κύπριοι  λιανέμποροι που απέμειναν και είχαν προλάβει να συνδυάσουν το φυσικό κατάστημα τους με  ηλεκτρονικές πωλήσεις,  έδειξαν και δείχνουν ότι μπορούν να αντέχουν περισσότερο στα πλήγματα που δημιουργούν τα συνεχόμενα lockdown στο νησί. Οι υπόλοιποι μικροί λιανέμποροι δυστυχώς «αργοπεθαίνουν…».

The post Ο θάνατος του «κύπριου» εμποράκου appeared first on Digital Life!.

Πηγή: digitallife.gr