Ένας νέος σύγχρονος και δυνατότερος κινητήρας και μια σημαντική αναβάθμιση στην ανάρτηση είναι στοιχεία που ανάγουν το μικρό CBR σε μοτοσυκλέτα αξιώσεων.

H Honda δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην κατηγορία των 125cc και μετά το commuter CB125F προχωρά σε μια ουσιαστική αναβάθμιση και του μικρού της “streetfighter”. Στην τελευταία του έκδοση (2018) το CB125R ασπάστηκε τη σχεδιαστική φιλοσοφία Neo Sports Café (NSC) της εταιρείας, φέροντας χαμηλούς τόνους και απευθυνόμενο σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Πολύ σύγχρονο εμφανισιακά και με επιθετική μορφή, εφοδιασμένο ακόμα και με αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), πλην όμως με τον όχι στα ίδια μέτρα εξελιγμένο κινητήρα δεν κατάφερε να αγγίξει τις καρδιές των αναβατών που το αίμα τους βράζει. Με 1 ΕΕΚ και διβάλβιδη κεφαλή δεν διεκδικούσε δάφνες από τεχνολογικής άποψης, αλλά ο τελείως νέος Euro5 του 2021 σίγουρα θα το κάνει.

Νέος κινητήρας

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 124,9cc και -πλέον- τετραβάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και κατά 1,7Hp ισχυρότερος. Με την αύξηση της συμπίεσης σε 11,3:1 (από 11,1:1) και την επανασχεδίαση του συστήματος εισαγωγής, η ονομαστική του ιπποδύναμη ανέρχεται πλέον στους 15Hp/10.000rpm (από 13,3/10.000) και η ροπή στα 11,6Nm/8.000rpm (από 10Nm/8.000rpm). Διάμετρος και διαδρομή εμβόλου έχουν ομοίως αλλάξει (57,3×48,4mm έναντι 58×47,2mm), ενώ και ο ψεκασμός PGM-FI έχει δεχθεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις. Το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει 6 σχέσεων και η Honda ισχυρίζεται πως η τελική ταχύτητα του CB έχει σκαρφαλώσει στα 105km/h (από 100) και πως το 0-200m καλύπτεται σε 11,3sec.

Νέο ανεστραμμένο πιρούνι

Μια σημαντική αναβάθμιση αφορά στην τοποθέτηση πιρουνιού που ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας (και όχι μόνο). Πρόκειται για το ανεστραμμένο Showa SFF–BP (Separate Function Big Piston) των 41mm, το οποίο διαχωρίζει τις λειτουργίες των υδραυλικών αποσβέσεων και του ελατηρίου μεταξύ των καλαμιών. Στο ένα καλάμι έχουμε το έμβολο της ανάρτησης και στο άλλο το ελατήριο, με το σύστημα να είναι πιο ελαφρύ από άλλα συμβατικά πιρούνια και να προσφέρει καλύτερη ποιότητα αποσβέσεων. Είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε μοτοσυκλέτα 125cc και αυτό από μόνο του αποτελεί ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Συνολικά ολοκληρωμένο

Πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, σε μια προσπάθεια να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Από την άλλη, τα Full LED φώτα, το κοντό τελικό κάτω από το ασύμμετρο ψαλίδι, το αλουμινένιο τιμόνι fat bar, το δικάναλο ABS, η ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα, οι κυματιστοί δίσκοι, το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ και το μοχλικό Pro-Link, σίγουρα δίνουν μια ξεχωριστή νότα στο σύνολο. Όπως και η οθόνη LCD στα όργανα, που ζυγίζει μόλις 230 γραμμάρια και διαθέτει ενδείξεις για ταχύτητα, στροφές κινητήρα, στάθμη καυσίμου, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και πάει λέγοντας. Κερασάκι στην τούρτα παραμένει φυσικά η συνεργασία του ABS με την αδρανειακή μονάδα IMU, η οποία και καθορίζει με ακρίβεια την ποσόστωση της επίδρασης των φρένων ανάλογα με την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας.

Για την ώρα δεν έχουμε πληροφόρηση σχετική με τιμή και άφιξη του μικρού CBR, προβλέπουμε ότι αυτό θα γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Στο video που ακολουθεί παρουσιάζεται μαζί με τα μεγαλύτερα -και ομοίως αναβαθμισμένα- αδέλφια του. Για το CB1000R μπορείτε να διαβάσετε εδώ και για το CB650R εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Suzuki GSX-R1000R Legend Editions: 7 εκδόσεις GSX-R για 7 παγκόσμιους τίτλους!

Honda CB1100X ΜΥ2022: Φήμες για μεγάλο Street Adventure

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

The post Honda CB125R MY2021: Ο Βενιαμίν δυνάμωσε appeared first on NewsAuto.gr.

Πηγή: Newsauto.gr