Το Fiesta ντύνεται με την αθλητική ένδυση “ST-Line” ενσωματώνοντας για πρώτη φορά τη 48βολτη ήπια υβριδική τεχνολογία. Με 155 άλογα θυμίζει “ST”, αλλά διακρίνεται για τη σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωσή του.

Μετά από 44 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην αγορά και έχοντας εδραιωθεί ως ένα εκ των πιο αγαπητών μοντέλων στο νεανικό κοινό, το Ford Fiesta ήρθε η ώρα να βαδίσει σε νέους δρόμους.

Το best-seller μοντέλο της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο, υιοθετεί για πρώτη φορά 48βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης -ακολουθώντας το παράδειγμα του Ford Puma. Η mild hybrid τεχνολογία ενσωματώνεται στις εκδόσεις εξοπλισμού STLine, Active X και Vignale, με τους μηχανικούς της Ford να εστιάζουν στο δίπτυχο «οικονομία-επιδόσεις».

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το υβριδικό Ford Fiesta με τους 155 ίππους, το οποίο στην έκδοση ST Line αποκτά επιπλέον δυναμικά στοιχεία. Η συγκεκριμένη ένδυση έχει στολίσει αρκετά Fiesta στο παρελθόν, ποτέ, ωστόσο, δεν έκρυβε 155 άλογα. Ούτε ενσωμάτωνε το ήπια υβριδικό σύστημα το οποίο εστιάζει στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Επιθετικό… με μέτρο

Το Fiesta, στην όγδοη γενιά του, «παντρεύει» την κομψότητα με τον δυναμισμό. Σχεδιαστικά ατού συνιστούν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα, όπως και τα οριζόντια πίσω. Το μοντέλο φέρει μήκος 4,04 μ., πλάτος 1,735 μ., ύψος 1,476 μ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.493 μ. Ποιες είναι, όμως, οι επιπρόσθετες αισθητικές πινελιές που θα εντοπίσει κανείς στην έκδοση ST-Line συγκριτικά με τα απλά Fiesta;

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στη μάσκα, όπου δεσπόζει μια νέα, πιο επιθετική γρίλια κατά τα πρότυπα του Fiesta ST. Επίσης, έχουν υιοθετηθεί LED φώτα ημέρας, ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι πιο τονισμένος, ενώ πιο επιβλητική παρουσία έχουν και οι θέσεις των προβολέων ομίχλης. Στο πλάι, το βλέμμα μαγνητίζουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 17’’ με πέντε διπλές ακτίνες και οι πλαϊνές ποδιές STLine. Καταλήγοντας στο πίσω μέρος, ελκυστική αναβάθμιση επιφέρει η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και ο σπορ προφυλακτήρας.

Εσωτερικό με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα

Η καμπίνα είναι εργονομικά διαμορφωμένη, δίνοντας έμφαση στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Ο οδηγός (σ.σ. όπως και ο συνοδηγός) κάθεται σε σπορτίφ κάθισμα το οποίο είναι χαμηλά τοποθετημένο, γεγονός που συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας «αθλητικής αίσθησης». Το τελευταίο, ωστόσο, δεν συνιστά εμπόδιο στο να παρέχεται άρτια περιμετρική ορατότητα και αλληλεπίδραση με το σύστημα infotainment.

To δυναμικό «πορτραίτο» ενισχύεται μέσω του σπορ τιμονιού τριών ακτινών με “flat bottom” σχεδίαση στο κάτω τμήμα του. Συγκριτικά με την απλή έκδοση, ακόμη, ενσωματώνονται σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα, σπορ λαβή μοχλού ταχυτήτων STLine με δερμάτινο κάλυμμα, καθώς και σπορ ταπέτα δαπέδου. Όλα τα προαναφερθέντα καλλωπίζονται από κόκκινες ραφές που σπάνε τη μονοτονία, ενώ ευδιάκριτα στα μαρσπιέ εισόδου είναι τα λογότυπα STLine.

Αναφορικά με το ταμπλό, η Ford έχει αποφύγει τις στιλιστικές “φανφάρες”, υιοθετώντας μια λιτή σχεδίαση. Τα πλαστικά, ειδικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, φέρουν πολύ καλή ποιότητα, ενώ η συναρμογή είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Ο πίνακας οργάνων είναι στην πλειονότητά του αναλογικός, αλλά στο κέντρο του -ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο- υπάρχει και μια μικρή, αλλά πληθωρική, ψηφιακή οθόνη (4,2 ιντσών TFT), όπου απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες αναφορικά με την εναπομείνασα αυτονομία, το προφίλ οδήγησης, τα διανυθέντα χιλιόμετρα κ.ο.κ. Η ενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται χωρίς κλειδί, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η «αιωρούμενη» οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, διαπνεόμενη από απλότητα και ευχρηστία.

Πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων υπάρχει το κουμπί για την επιλογή του προφίλ οδήγησης, με τον οδηγό να επωφελείται από τα προγράμματα Normal, Eco και Sport. Αυτά αλλάζουν το βάρος στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι και στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και επηρεάζουν την εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, το οποίο απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού.

Όσον αφορά στα πίσω καθίσματα, αυτά μπορούν να φιλοξενήσουν -με τους απαραίτητους συμβιβασμούς, μέχρι και δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ αντιστοιχεί στα καλά 295 λίτρα.

Κινητήρας: Με έμφαση στις επιδόσεις και την οικονομία

Το μεγαλύτερο “highlight” είναι αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό. Ο λόγος για τον 3κύλινδρο 1000άρη turbo βενζινοκινητήρα EcoBoost των 155 ίππων, ο οποίος πλαισιώνεται από μια μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα, αντί εναλλάκτη. Αυτή ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 volt.

Το ήπια υβριδικό σύστημα (mild hybrid) διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου (βελτίωση κατά 5%), και στον μετριασμό των εκπομπών ρύπων (91 g/km), ενώ παρέχει την απαραίτητη ώθηση στο μοντέλο ώστε να αναδειχθούν οι αθλητικές του ικανότητες. Πώς επιτυγχάνεται το τελευταίο; Η αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία αξιοποιείται από το σύστημα BISG για την παροχή επιπλέον 24 Nm ροπής (φτάνοντας τα 240 Nm) και μέχρι 50% πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές. Αρωγό των επιδόσεων συνιστά και το μηχανοκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή κλιμάκωση, καθώς και για την άκοπη και ομαλή εναλλαγή των σχέσεων.

Επιπροσθέτως, διενεργείται περαιτέρω μετριασμός της κατανάλωσης χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, σε συγκεκριμένες συνθήκες, χαμηλής έντασης.

Στις επιδόσεις, η Ford ανακοινώνει ολοκλήρωση της διαδικασίας 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Αμφότερα τα νούμερα βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στον δρόμο, καταδεικνύοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου.

Όσον αφορά στην κατανάλωση, η εταιρεία αναφέρει 4,0 λίτρα/100 χλμ. Εμείς, βέβαια, κατά τη μετακίνησή μας με το μοντέλο, διαπιστώσαμε πως η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και ικανό σε κάθε είδους διαδρομή

Όσα υπόσχεται η Ford με επίκεντρο την επιτάχυνση του μοντέλου, επιβεβαιώνονται κατά τη δοκιμή του υβριδικού Fiesta. Ο EcoBoost του ενός λίτρου είναι γεμάτος σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με το «τράβηγμα» να έρχεται από τις χαμηλές στροφές. Μόλις από τις 1.700 σ.α.λ. η απόκριση στο γκάζι είναι εντυπωσιακή, ενώ λίγο μετά τις 2.000 σ.α.λ. το υβριδικό Fiesta κινείται δυναμικά στο δρόμο -ειδικά αν έχει επιλεχθεί το Sport πρόγραμμα οδήγησης.

Η συμπεριφορά του στην εθνική οδό παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, μιας και δεν δυσκολεύεται να ταξιδεύει για αρκετή ώρα σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να διαταράσσεται το κλίμα ηρεμίας στην καμπίνα. Χαρακτηριστικό, είναι, μάλιστα, το γεγονός πως οι εξωτερικοί ήχοι δεν εισβάλουν στο εσωτερικό, με το Fiesta να παίρνει υψηλό βαθμό στον τομέα της ηχομόνωσης.

Ανάλογη βαθμολογία συγκεντρώνει και κατά την κίνησή του στο αστικό περιβάλλον, όπως και στην περιήγησή του σε δαιδαλώδεις ορεινούς δρόμους. Το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη σπορ ανάρτηση (χαμήλωμα 10 χιλιοστών) που συναντάμε στην έκδοση ST-Line, επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με μεγαλύτερη ένταση και να ευχαριστηθεί τη μετακίνησή του με το μοντέλο.

Η ανταπόκριση του οχήματος στις εντολές του τιμονιού είναι άμεση, ενώ τα φρένα υπακούν εν ευθέτω χρόνω στο πάτημα του πεντάλ. Τα μοναδικά στοιχεία που πρέπει να «συνηθίσει» ο οδηγός είναι το ελαφρύ «γρίλισμα» του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, λόγω της 3κύλινδης φύσης του, καθώς και την επιπλέον επιβράδυνση κατά την ανάκτηση ενέργειας. Η τελευταία δεν είναι έντονη, αλλά ενδεχομένως να παραξενέψει κάποιον που δεν είναι μυημένος στα ήπια υβριδικά συστήματα.

Άκοπη είναι και η μετακίνηση εντός του κέντρου των πόλεων, καθώς οι μικρές διαστάσεις του καθιστούν εύκολο το παρκάρισμα (σ.σ. επιπλέον διευκόλυνση παρέχει το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, με κάμερα).

Συμπέρασμα

Προσφερόμενο στα 19.180 ευρώ, το Ford Fiesta STLine με τον 1.000αρη EcoBoost των 155 ίππων και την ήπια υβριδική τεχνολογία προβάλλει ως μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή σε όσους αναζητούν επιδόσεις, χωρίς να παραγκωνίζεται η εξοικονόμηση καυσίμου.

Κάνει «γκελ» στο νεανικό κοινό υιοθετώντας το επιθετικό «κοστούμι» των εκδόσεων “ST”, και παρέχει μια παρεμφερή οδηγική ευχαρίστηση σε αρκετά χαμηλότερη τιμή απόκτησης, αλλά και κόστους χρήσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας βενζίνης: 998 cc
Ισχύς: 155 ps/ 6000 rpm
Ροπή: 240 Nm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 92 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 99,96 €
Βάρος: 1.283 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.040/1.783/1.476 mm
Μεταξόνιο: 2.493 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt.
Τιμή: από 19.180 ευρώ

The post Δοκιμή: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 155 PS ST-Line MHEV appeared first on NewsAuto.gr.

Πηγή: Newsauto.gr