Λοιπόν, εδώ χρειάζεται σοβαρή νοητική αναπροσαρμογή. Ξαφνικά έρχεται η ιδέα στην Audi να βγάλει στην παραγωγή το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς πλευρικούς καθρέφτες – έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, οι οποίες μεταδίδουν την εικόνα σε μικρές εσωτερικές οθόνες. το σύστημα συμπεριλαμβάνεται στον στάνταρντ εξοπλισμό του E-Tron Launch Edition (92.900 ευρώ στην Αγγλία), αλλά διατίθεται προαιρετικά και στις φθηνότερες εκδόσεις του ηλεκτρικού SUV έναντι 1.400 ευρώ.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

O κύριος λόγος αντικατάστασης των συμβατικών καθρεπτών είναι αεροδυναμικός: οι μικρές κάμερες μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα και βελτιώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας του αυτοκινήτου από 0,28 σε 0,27. Aυτό μεταφράζεται σε κέρδος σχεδόν 6,5 km στην αυτονομία του E-Tron. η θέα προς τα πίσω μεταδίδεται σε μικρές οθόνες τοποθετημένες στο πάνω μέρος των επενδύσεων των θυρών, στο ύψος του ταμπλό. H ρύθμισή τους μοιάζει με αυτή των συμβατικών καθρεφτών στο πιο ψηφιακό. μόνο που σε αυτή την περίπτωση ακουμπάς την οθόνη αφής για να εμφανιστεί το εικονίδιο επιλογής καθρέφτη και με τη βοήθεια ενός στόχου ρυθμίζεις τη γωνία θέασης. Ο φακός είναι θερμαινόμενος ώστε να αποφεύγεται το θόλωμα ή το πάγωμά του, ενώ η κάμερα προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος για να εξασφαλιστεί η συνοχή της εικόνας, π.χ. στην είσοδο και την έξοδο ενός τούνελ.

Aυτόματα ρυθμίζεται και η γωνία θέασης, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, π.χ. στην περίπτωση στάθμευσης. το τελευταίο, όμως, δεν δουλεύει καλά: αυτοκίνητα που φαίνονται να είναι επικίνδυνα κοντά βρίσκονται στην πραγματικότητα δύο μέτρα μακριά. επίσης στις οθόνες υπάρχει πολλές φορές έντονη αντηλιά, παρόλο που είναι υψηλής ανάλυσης. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η θέση τους: βρίσκονται πολύ χαμηλά.θα ήταν πολύ καλύτερα αν η οθόνη τοποθετούνταν στη βάση της εμπρός κολόνας, που έτσι κι αλλιώς είναι ενοχλητικά φαρδιά στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Aπό την άλλη, πολύ χρήσιμη είναι η λειτουργία προειδοποίησης: η περίμετρος της οθόνης αναβοσβήνει όταν κάποιο όχημα πλησιάζει στην τυφλή γωνία του E-Tron. Βέβαια, αν κάποιος απρόσεκτος πάρει παραμάζωμα την κάμερα, θα κοστίσει ακριβά: έως και το 1/3 της αρχικής της αξίας.

ΤΕΛΙΚΑ, ΔΟΥΛΕΨΕ;
Λειτουργεί επαρκώς, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί αναβάθμιση ασφάλειας. Οι οθόνες επηρεάζονται από την αντηλιά, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οτι έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα από τους συμβατικούς καθρέφτες. Αυτό μεταφράζεται σε απόσπαση προσοχής από τον δρόμο, αν και οι οδηγοί του E-Tron θα το συνηθίσουν. Το αεροδυναμικό κέρδος είναι σημαντικό, όμως πρόκειται για μια τεχνολογία που πρέπει να ωριμάσει για να αποτελέσει μια πραγματική αναβάθμιση σε σχέση με τους σημερινούς, συμβατικούς αλλά αποτελεσματικούς καθρέφτες.

Πηγή: Car

The post Audi E-Tron: Πώς λειτουργούν οι καθρέπτες-κάμερες appeared first on NewsAuto.gr.

Πηγή: Newsauto.gr