Κινεζικό σχέδιο διάσωσης για τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά13.03.2018

  • Οικονομία

Ανοιξε ο δρόμος για την εξαγορά τους από την Cosco! Η γαλλολιβανέζικη Privinvest, το μόνο εμπόδιο για το deal

Από τον
Φώτη Κόλλια

Τον δρόμο για την εξαγορά της δεξαμενής 5 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Cosco ανοίγει η πρόσφατη απόφαση του Πρωτοδικείου, με την οποία εγκρίνεται η τοποθέτηση ειδικού διαχειριστή στην ΕΝΑΕ που τα διαχειρίζεται. Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται σφόδρα για τη συγκεκριμένη δεξαμενή, που είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής που αναπτύσσει ήδη ο ΟΛΠ.

Η διοίκηση του τελευταίου ανακοίνωσε πως έφτασε στον Πειραιά η νέα πλωτή δεξαμενή «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ», ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων, η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μέχρι 240 μέτρα μήκος, 35 μέτρα πλάτος, μεταφορικής ικανότητας 80.000 τόνων (PANAMAX) και διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό γερανών.

Ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος έχει αναλάβει το ξεκαθάρισμα των προβληματικών ελληνικών ναυπηγείων, έχει όμως να αντιμετωπίσει τον σημερινό ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τη γαλλολιβανέζικη Privinvest του Ισκαντάρ Σαφά. Η τελευταία έχει δηλώσει με κάθε τρόπο πως θα αξιοποιήσει κάθε δικαστικό όπλο για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Μέχρι το τέλος Μαρτίου, από το τέλος Φεβρουαρίου που είχε ανακοινωθεί αρχικά, αναμένεται να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο η αίτηση εξυγίανσης των Ναυπηγείων Νεωρίου. Με βάση τη συμφωνία στην οποία συμμετέχουν οι εργαζόμενοι της εταιρίας, το Δημόσιο και οι τράπεζες, τα Ναυπηγεία Νεωρίου θα περάσουν σε επενδυτικό σχήμα υπό τον κ. Πάνο Ξενοκώστα, που ελέγχει την εταιρία ONEX.

Το σχέδιο προβλέπει πως το επενδυτικό σχήμα θα καταβάλει περί τα 40.000.000 ευρώ για την αποπληρωμή σημερινών υποχρεώσεων του Ναυπηγείου Νεωρίου, σε πολλές δόσεις, και άλλα 20.000.000 ευρώ για επενδύσεις εξοπλισμού και κάλυψης των περιβαλλοντικών απαιτήσεων για τη λειτουργία του.

Στην ερώτηση για τις νέες οφειλές που προέκυψαν και ανεβάζουν το συνολικό ύψος κοντά στα 68.000.000 ευρώ, ο κ. Ξενοκώστας είχε δηλώσει πρόσφατα πως η συμφωνία παραμένει «40 συν 20».

Ούτως ή άλλως, ο Στ. Πιτσιόρλας δεν έχει και πολλές επιλογές. Το σχήμα υπό τον Π. Ξενοκώστα είναι το μοναδικό που έδειξε από την αρχή σοβαρό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία του Νεωρίου. Κάποιοι άλλοι Ελληνοαμερικανοί, που είχαν εμφανιστεί στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, υπό την επενδυτική εταιρία Postlane Partners, αποδείχθηκαν τουλάχιστον περαστικοί. Αποχώρησαν λίγες ημέρες αφότου είχαν εκδώσει και βαρύγδουπη ανακοίνωση περί της πρότασης που έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση για το Νεώριο.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΚΕΠΕ δείχνουν πως από το 2009 έως το 2014 ο κύκλος εργασιών από ναυπήγηση νέων σκαφών περιορίστηκε από τα 403.000.000 ευρώ στα 94.500.000 ευρώ και οι εργαζόμενοι από τους 4.500 στους 1.663.
Στον τομέα της επισκευής πλοίων τα έσοδα περιορίστηκαν από τα 328.000.000 στα 191.000.000 ευρώ και οι εργαζόμενοι από τους 5.900 στους 3.774.

Πηγή: dimokratianews.gr